3-21 Do I have to worry about Gomette? Dose too high?

Discussion in 'Feline Health - (Welcome & Main Forum)' started by Martine et Gomette, Mar 21, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Martine et Gomette

    Martine et Gomette Member

    Joined:
    Jan 21, 2018
    Suite http://www.felinediabetes.com/FDMB/...translate-and-caninsulin.189973/#post-2135012

    http://www.felinediabetes.com/FDMB/...using-google-translate-and-caninsulin.191355/

    Bonjour chères amies du forum


    Aujourd’hui, je demande votre aide. Stephanie dit que certaines d’entre vous connaissent bien caninsulin.


    Résumé de la situation


    Gomette, 7 ans, diabétique depuis plus d’un an. Elle est au caninsulin.


    Pendant quelque temps, elle était à 2,50 UI, matin et soir.


    Ses taux ne baissent pas beaucoup. J’ai appliqué les conseils: tester, donner à manger et injecter 20 mn plus tard.


    Je décide d’augmenter à 3 UI matin et 2,75 le soir. Elle mange moins la nuit.


    Pouvez vous me dire si c’est bien? Dois-je m’inquiéter des taux qu’elle a?


    Merci d’avance à celles qui se pencheront sur mon problème.


    Son tableau est visible.


    En

    Good evening dear friends of the forum

    Today, I ask for your help. Stephanie says that some of you know caninsulin well.

    Summary of the situation

    Gomette, 7 years old, diabetic for more than a year. She is in caninsulin.

    For a while, she was at 2.50 IU, morning and evening.

    Its rates do not drop much. I applied the tips: test, feed and inject 20 minutes later.

    I decide to increase to 3 UI morning and 2.75 in the evening. She eats less at night.

    Can you tell me if that's good? Do I have to worry about the rates she has?

    Thanks in advance to those who will be looking into my problem.

    His spreadsheet is visible.
     
    Marie Dagobah&Nikita likes this.
  2. allison and Bubbles

    allison and Bubbles Member

    Joined:
    Mar 7, 2018
    to my knowledge you need to worry about your kitty's glucose levels ....not necessarily how much she eats....but i am new to this forum so ask for Janet nj...
     
  3. Nan & Amber (GA)

    Nan & Amber (GA) Well-Known Member

    Joined:
    Mar 19, 2016
    Bonjour Martine!

    L'augmentation de dose semble aider! Elle voit des numéros bleus maintenant. Elle peut même avoir besoin d'un peu plus d'insuline - vous voulez viser moins de blues, 100-150, je pense.

    C'est tout ce que je peux vraiment dire (je n'utilise pas Caninsulin), donc je vais taguer @Kris & Teasel et @JanetNJ pour regarder votre feuille de calcul.

    EN:
    The dose increase seems to be helping! She is seeing blue numbers now. She may even need a little more insulin-- you want to aim for lower blues, 100-150, I think.

    That is all I can really say (I do not use Caninsulin), so I will tag Kris & Teasel and JanetNJ to look at your spreadsheet.
     
  4. Kris & Teasel

    Kris & Teasel Well-Known Member

    Joined:
    Aug 17, 2016
    Bonjour Martine,

    Je comprends pourquoi vous avez laissé tomber la dose quand vous aviez un numéro jaune. Il aurait peut-être été préférable d'essayer de garder la même dose unitaire et de recommencer à +2 par la suite. Je vous suggère de rester à 3 unités pour un autre cycle ou deux pour voir ce qui se passe.

    Tu te débrouilles bien!

    EN:
    Hello Martine,

    I understand why you dropped the dose when you had a yellow number. It might have been better to try keeping the same 3 unit dose and testing again at +2 afterward. I suggest you stay at 3 units for another cycle or two to see what happens.

    You're doing well!
     
  5. JanetNJ

    JanetNJ Well-Known Member

    Joined:
    Jun 8, 2016
    I like the 3 unit dose
     
  6. Martine et Gomette

    Martine et Gomette Member

    Joined:
    Jan 21, 2018
    Bonsoir chères amies du forum


    Merci beaucoup pour vos réponses qui me font plaisir.


    Je comprends bien: je donne 3 UI le matin et 3 UI le soir? Pendant deux cycles? C’est à dire: deux fois 12 h ?


    Si je donne 3UI le soir, alors qu’elle mange moins, ce n’est pas grave?

    En

    Good evening dear friends of the forum

    Thank you very much for your answers that make me happy.

    I understand: I give 3 IU in the morning and 3 IU at night? For two cycles? That is, twice 12 hours?

    If I give 3UI in the evening, when she eats less, it does not matter?
     
  7. Kris & Teasel

    Kris & Teasel Well-Known Member

    Joined:
    Aug 17, 2016
    Oui, 3 unités le matin et le soir. Essayez ceci ce soir et demain matin et soir. Si elle mange son dîner, vous pouvez donner cette dose ce soir.

    EN:
    Yes, 3 units in the morning and in the evening. Try this tonight and tomorrow morning and evening. If she eats her evening dinner you can give that dose tonight.
     
  8. Steph & Quintus & L & O

    Steph & Quintus & L & O Well-Known Member

    Joined:
    Dec 9, 2017
    Martine, est-ce que tu peux peut-être expliquer pourquoi et comment elle mange moins le soir? Combien moins?

    EN:
    Martine, could you maybe explain why and how she eats less at night? How much less?
     
  9. Martine et Gomette

    Martine et Gomette Member

    Joined:
    Jan 21, 2018
    Mesdames, en parallèle, je discute avec @Stephanie & Quintus qui m'aide à bien comprendre vos réponses.

    J'en ai déduit que je me trompe depuis longtemps.

    Je dois injecter la même dose matin et soir 3UI. Même si le taux du soir est moins haut.

    Je surveille le pic le plus bas vers T6.

    Je vous donnerai des nouvelles régulièrement.

    En:

    Ladies, in parallel, I discuss with @Stephanie & Quintus who helps me to understand your answers.

    I deduced that I have been wrong for a long time.

    I have to inject the same dose morning and evening 3UI. Even though the evening rate is lower.

    I'm watching the lowest peak towards T6.

    I will give you news regularly.
     
  10. Martine et Gomette

    Martine et Gomette Member

    Joined:
    Jan 21, 2018
    Oui concernant le repas, Gomette mange le matin vers 7 h après le test: 70 gr de pâtée.
    Puis vers midi: 50 gr de pâtée. Puis vers 19 h, 70 gr de pâtée après le test et vers 22 h: 50 gr de pâtée.
    Finalement, elle mange pareil, je ne me rendais pas compte.

    En:
    Yes concerning the meal, Gomette eats in the morning around 7 pm after the test: 70 gr of pâté.
    Then around noon: 50 gr of pâté. Then around 19 h, 70 gr of mash after the test and around 22 h: 50 gr of mash.
    Finally, she eats the same, I did not realize.
     
    Kris & Teasel likes this.
  11. Martine et Gomette

    Martine et Gomette Member

    Joined:
    Jan 21, 2018
    Bonsoir amies du forum @Kris & Teasel , @JanetNJ , @Stephanie & Quintus , @Nan & Amber , @allison goodall

    Comme promis, je vous donne des nouvelles de Gomette. Depuis le passage à 3 UI matin et soir, il semble que les taux descendent dans le bleu plus souvent. J'ai même eu du jaune en AMPS ce qui est rare.
    Reste encore une montée à T10 à plus de 3 gr comme vous pouvez le voir sur mon tableau. https://docs.google.com/spreadsheet...I8UQtqRBAe6H-XE2SRnIDVOQA/edit#gid=2021830955
    Est-ce que je reste à 3UI svp?

    Merci à vous

    En:

    Good evening from @Kris & Teasel, @JanetNJ, @Stephanie & Quintus, @Nan & Amber, @allison goodall

    As promised, I give you news of Gomette. Since the move to 3 IU morning and evening, it seems that rates go down in the blue more often. I even had yellow in AMPS which is rare.
    Still a climb to T10 over 3 gr as you can see on my spreadsheets. https://docs.google.com/spreadsheet...I8UQtqRBAe6H-XE2SRnIDVOQA/edit#gid=2021830955
    Do I stay at 3UI please?

    Thank You
     
  12. Kris & Teasel

    Kris & Teasel Well-Known Member

    Joined:
    Aug 17, 2016
    Bonjour Martine,

    J'aime beaucoup les chiffres sur votre feuille de calcul à cette dose. Je suggère que vous le gardiez pour le moment.

    Il est possible que le Caninsulin ait une durée plus courte que nous aimerions voir, mais c'est un problème différent.
    ....................................................................................................................................................................................................................................

    EN:

    Hello Martine,

    I like the numbers on your spreadsheet very much at this dose. I suggest that you keep it for now. :)

    It's possible that the Caninsulin has a shorter duration than we would like to see but that is a different problem.
     
    Martine et Gomette likes this.
  13. Martine et Gomette

    Martine et Gomette Member

    Joined:
    Jan 21, 2018
    Kris & Teasel likes this.
  14. Kris & Teasel

    Kris & Teasel Well-Known Member

    Joined:
    Aug 17, 2016
    Good! :)
     
  15. Florine & Pounette

    Florine & Pounette Member

    Joined:
    Jan 28, 2018
    jolis chiffres bleus Martine :)
     
  16. Martine et Gomette

    Martine et Gomette Member

    Joined:
    Jan 21, 2018
    Merci Florine.

    J'ai vu ton post aussi. J'espère que tu auras des réponses et surtout que ça avance pour notre petite Pounette.

    @Kris & Teasel, et aux autres personnes, suite aux conseils @Stephanie & Quintus, j'ai testé Gomette à l'aide de bandelettes Kéto-Diastix.

    J'ai pris des photos pour montrer les résultats qui me semblent bons pour les corps cétoniques. Qu'en pensez-vous SVP?

    En:

    Thank you Florine.

    I saw your post too. I hope you will have answers and especially that it advances for our little Pounette.

    @Kris & Teasel, and others, following advice @Stephanie & Quintus, I tested Gomette using Keto-Diastix strips .

    I took pictures to show the results that I think are good for ketone bodies. What do you think please?
     

    Attached Files:

  17. Kris & Teasel

    Kris & Teasel Well-Known Member

    Joined:
    Aug 17, 2016
    Oui, ça me va bien. Il peut être très difficile de faire la distinction entre le négatif et la trace, alors regardez la bande dans une lumière très brillante. Laissez la couleur se développer pendant 15 secondes.
    _______________________________________________________________________________________________

    Yes, these look good to me. It can be very hard to distinguish between negative and trace so look at the strip in very bright light. Let the colour develop for 15 seconds.
     
    Martine et Gomette likes this.
  18. Martine et Gomette

    Martine et Gomette Member

    Joined:
    Jan 21, 2018
    Oui, j'ai bien fait attention aux consignes. Pour les cétoniques c'est bien. Le glucose évidemment il se voit. Merci @Kris & Teasel .

    En:

    Yes, I paid attention to the instructions. For ketones it's good. Glucose obviously it is seen. Thank you @Kris & Teasel .
     
  19. Martine et Gomette

    Martine et Gomette Member

    Joined:
    Jan 21, 2018
    Bonjour amies du forum @Kris & Teasel , @JanetNJ , @Stephanie & Quintus , @Nan & Amber , @allison goodall

    Je reviens vers vous pour vous donner des nouvelles de Gomette.

    Comme convenu, je suis passée à 3 UI matin et soir depuis une bonne dizaine de jours maintenant.

    Vous pouvez le constater sur son tableau , ça marche mais il y a cette AMPS du 31 mars 2018 à 431 alors que la veille, le 30 mars elle a fait un T6 à 98.

    S'agit-il d'un rebond et si oui, comment le combattre?

    Que me conseillez-vous Svp? Merci

    En:

    Hello friends of the @Kris & Teasel forum, @JanetNJ, @Stephanie & Quintus, @Nan & Amber, @allison goodall

    I'll come back to you to give you news of Gomette.

    As agreed, I went to 3 IU morning and evening for a good ten days now.

    You can see it on his spreadsheet, it works but there is this AMPS from March 31, 2018 to 431 while the day before, March 30, she made a T6 to 98.

    Is this a rebound and if so, how to fight it?

    What do you advise me Svp? Thank you
     
  20. Kris & Teasel

    Kris & Teasel Well-Known Member

    Joined:
    Aug 17, 2016
    Salut Martine,
    Je vois ça 98 mais je ne m'en inquiéterais pas. Je pense toujours que vous pouvez essayer 3.25 unités demain ou le jour suivant si vous n'avez plus de numéros verts. Si cela s'avère trop, vous pouvez revenir à 3 unités.


    Hi Martine,
    I see that 98 but I wouldn't worry about it. I still think you can try 3.25 units tomorrow or the next day if you don't have any more green numbers. If it proves to be too much you can go back to 3 units.
     
    JanetNJ and Nan & Amber (GA) like this.
  21. Martine et Gomette

    Martine et Gomette Member

    Joined:
    Jan 21, 2018
    @Kris & Teasel , augmenter la dose donc. Malgré le rebond? Matin et soir?

    En:

    @Kris & Teasel, increase the dose so. Despite the rebound? Morning and evening?
     
  22. Kris & Teasel

    Kris & Teasel Well-Known Member

    Joined:
    Aug 17, 2016
    Oui. Malgré le rebond. Matin et soir. :)
     
  23. Martine et Gomette

    Martine et Gomette Member

    Joined:
    Jan 21, 2018
    Bonjour @Kris & Teasel

    Ce matin, Gomette était à 215 avant le repas, elle a mangé et je lui ai refait un test avant injection: 276. Je vais essayer de faire une courbe aujourd'hui pour voir ce que ça donne, mais peut-être n'y a t-il pas besoin d'augmenter?

    Qu'en pensez-vous? Merci

    En:

    Hello @Kris & Teasel

    This morning, Gomette was at 215 before the meal, she ate and I did a test before injection: 276. I will try to make a curve today to see what it gives, but maybe there does not it need to increase?

    What do you think? Thank you
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page