drop in Pounette's blood sugar levels

Discussion in 'Feline Health - (Welcome & Main Forum)' started by Florine & Pounette, Apr 12, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Florine & Pounette

    Florine & Pounette Member

    Joined:
    Jan 28, 2018
    Hello,
    for a few days my kitten has his blood sugar levels that have dropped, which is good :)
    on the other hand, I wonder if the dose I gave this morning was not too important compared to its AMPS rate?
    if we compare with yesterday where it was much higher and where it dropped well to T5 proportionally at this noon, is it possible that with the 244 this morning, she came down too fast and so going back up this afternoon ?
    I think I would have part of the answer with tonight's rate: either it will have increased significantly over yesterday, or 190 this afternoon it has not finished falling (because for a few days his nadir is after T6 ...).
    What do you think ?

    bonjour,
    depuis quelques jours ma minette a ses taux de glycémie qui ont baissé, ce qui est bien :)
    par contre, je me demande si la dose que j'ai donné ce matin n'était pas trop importante par rapport à son taux AMPS ?
    si on compare avec hier où elle était beaucoup + haute et où elle a bien baissé à T5 proportionnellement à ce midi, est-il possible qu'avec le 244 de ce matin, elle soit descendue trop vite et donc en train de remonter ce midi ?
    je pense que j'aurais une partie de la réponse avec le taux de ce soir : soit elle aura beaucoup augmenté par rapport à hier, soit à 190 ce midi elle n'a pas fini de baisser (car depuis quelques jours son nadir est après T6 ...).
    qu'en pensez vous ?
     
  2. Florine & Pounette

    Florine & Pounette Member

    Joined:
    Jan 28, 2018
  3. Kris & Teasel

    Kris & Teasel Well-Known Member

    Joined:
    Aug 17, 2016
    Salut Florine,

    J'aime les chiffres récents à la petite dose de 3,5 unités. Je vous suggère de rester à cette dose pour aujourd'hui et demain. J'ai du mal à prédire avec certitude quelle quantité de glucose sanguin diminuera d'un cycle à l'autre à la même dose. Avec Caninsulin, je pense qu'il est plus important de regarder les chiffres bas des cycles récents pour voir s'ils vous donnent une marge de sécurité. Le vôtre à cette dose.

    Je vous encourage à tester avant chaque tir. C'est la meilleure façon de savoir qu'une dose est sûre pour Pounette. :)
    ________________________________________________________________________________________________

    Hi Florine,

    I like the recent numbers at the small 3.5 unit dose. I suggest you stay at that dose for today and tomorrow. I find it hard to predict with confidence how much blood glucose numbers will drop from cycle to cycle at the same dose. With Caninsulin I think it's more important to look at the low numbers from recent cycles to see if they give you a margin of safety. Yours do at this dose.

    I would encourage you to test before every shot. It's the best way to know a dose is safe for Pounette. :)
     
  4. Florine & Pounette

    Florine & Pounette Member

    Joined:
    Jan 28, 2018
    Thank you @Kris & Teasel for your answer, as I feared, tonight's rate is not as good as yesterday's. I think 3U this morning, maybe 3.25 would have been more suited to the rate of 244, but that's the first time since she is sick that she goes down as low in the pre-injection tests, so it's a bit of trial and error ...

    Merci @Kris & Teasel pour votre réponse, comme je le craignais, le taux de ce soir est moins bon que celui d'hier. Je pense que 3U ce matin, voire 3.25 aurait été plus adapté au taux de 244, mais c'est les 1ères fois depuis qu'elle est malade qu'elle descend aussi bas aux tests de pré-injection, donc c'est un peu le tâtonnement ...
     
    Kris & Teasel likes this.
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page