Lilli Plume needs your help

Discussion in 'Feline Health - (Welcome & Main Forum)' started by Lilli Plume and Plume, Apr 17, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lilli Plume and Plume

    Lilli Plume and Plume Member

    Joined:
    Apr 17, 2018
    Hi there !

    My name is Lilli Plume. I'm a member of Diabète Félin, Stephanie Booth's facebook group, and other members from this group encourage me to come here and appeal to you for your help and your advice.

    My little Plume is 12 years old and weighs 5,8 kilos. She has been diagnosed as diabetic on February 2, 2018 and is treated for 35 days with Caninsulin (0.75Ui in the morning and the evening). From the beginning of March, Plume only eats wet food, with cat food that contains 0% and 1% of carbohydrate, together with some raw meat (beef/chicken/turkey) but she doesn't eat much. She doesn't suffer of any other illness. She is very calm, very few active even with a garden at her disposal.

    I will end here by warning you that one of her brothers is diagnosed as diabetic too, since January 2018 ! Their mother and another brother haven't got diabetes.

    I've attached the spreadsheet of blood sugar levels.
    What do you think about it ?
    Should I keep waiting or inject a higher dose ?

    Thank you in advance for your attention and for the advice you'll have the kindness to dispense on me.
    In the meantime, I wish you a good morning and a good week !

    Lilli Plume



    Bonjour à tous,

    Je m'appelle Lilli Plume, je suis un membre du groupe Diabète Félins. Stéphanie Booth et d'autres membres de ce groupe m'ont vivement encouragée à venir ici solliciter votre aide et vos conseils bienveillants.

    Ma petite Plume est âgée de 12 ans et pèse 5,8kg. Elle a été diagnostiquée diabétique le 2 février 2018 et traitée depuis cette date avec Caninsulin (en ce moment 0,75Ui ,matin et soir). Depuis le début du mois de mars, Plume est à l'humide total avec des pâtées Mac's à 0% et 1% de glucides et mange quelques rations de viande crue (dinde, poulet, boeuf). Mais elle mange peu. Plume ne souffre d'aucune autre pathologie. C'est une chatte très calme, très peu active, même avec un jardin à sa disposition. Je terminerai par vous signaler qu'un de ses frères de la même portée est lui aussi diagnostiqué diabétique depuis janvier 2018.

    Je joins à ce message le tableau des glycémies.
    Qu'en pensez-vous ?
    Devrais-je patienter encore ou injecter une dose plus importante ?

    Par avance , je vous remercie de votre attention et des conseils que vous aurez la gentillesse de me prodiguer.
    Dans cette attente , je vous souhaite une bonne journée !
    Cordialement ,

    Lilli Plume
     
    Last edited: Apr 18, 2018
  2. Cyndy

    Cyndy Member

    Joined:
    Apr 11, 2018
    Bienvenue Plume !
     
  3. Lilli Plume and Plume

    Lilli Plume and Plume Member

    Joined:
    Apr 17, 2018
  4. Steph & Quintus & L & O

    Steph & Quintus & L & O Well-Known Member

    Joined:
    Dec 9, 2017
    EN (translated):

    Bravo to have arrived on FDMB and to have made your presentation! For your dosing question the best place is the main forum: http://www.felinediabetes.com/FDMB/forums/feline-health-the-main-forum.28/

    You thought the biggest thing was done, huh? ;-) I think you'll have pretty quick answers there.


    FR:

    Bravo d'être arrivée sur FDMB et d'avoir fait ta présentation! Pour ta question de dosage le meilleur endroit est le forum principal: http://www.felinediabetes.com/FDMB/forums/feline-health-the-main-forum.28/

    Tu croyais que le plus gros était fait, hein? ;-) Je pense que tu auras assez rapidement des réponses là-bas.
     
  5. Lilli Plume and Plume

    Lilli Plume and Plume Member

    Joined:
    Apr 17, 2018
    EN:

    Thank you Stephanie!
    I'm posting this afternoon on the main forum!


    FR :
    Merci Stéphanie !
    Je poste dès cet après-midi sur le forum principal !
     
  6. Kris & Teasel

    Kris & Teasel Well-Known Member

    Joined:
    Aug 17, 2016
    Bienvenue Lilli Plume et Plume! :smuggrin:
     
  7. Lilli Plume and Plume

    Lilli Plume and Plume Member

    Joined:
    Apr 17, 2018
    Thank you very much for your welcome , Kris !
     
  8. FurBabiesMama

    FurBabiesMama Well-Known Member

    Joined:
    Jul 6, 2017
    Welcome/bienvenue! :cat:
     
    Lilli Plume and Plume likes this.
  9. Lilli Plume and Plume

    Lilli Plume and Plume Member

    Joined:
    Apr 17, 2018
    Thank you very much Furbabiesmama !
     
  10. Martine et Gomette

    Martine et Gomette Member

    Joined:
    Jan 21, 2018
  11. Lilli Plume and Plume

    Lilli Plume and Plume Member

    Joined:
    Apr 17, 2018
    Cuckoo Martine & Gomette !

    Thank you very much Martine and Gomette !
    Look what you've done, I must pretend I speak english^^
    But I point out that Stephanie helped a lot you !

    Coucou Martine & Gomette !
    Merci beaucoup %artine & Gomette!
    Regarde ce que tu as fait, je dois prétendre parler anglais !
    Mais je précise que Stéphanie t'a bien aidée !
     
  12. Martine et Gomette

    Martine et Gomette Member

    Joined:
    Jan 21, 2018
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page