New here (Caillou): dosing question for Prozinc

Discussion in 'Feline Health - (Welcome & Main Forum)' started by christine & caillou, May 10, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. christine & caillou

    christine & caillou New Member

    Joined:
    May 10, 2018
    New here (Caillou): dosing question for Prozinc
    FRENCH USING TRANSLATE
    Hello

    my cat is under pro zinc but I went from 3ui to 2ui following declines of glucose too important
    however, looking at the table, I see that on 10.05.2018 the values remain strong !!!
    what to do? with doses: 2 or 2.5 or 2.75 or 3?
    I am a little lost and confused ...
    how should I do with pro zinc?
    can you give me some advice by looking at his tracking chart.
    the change of insulin was made on 25.04.2018 in the evening

    thank you very much for your advice

    :):):)o_O:):):)o_O:):):)

    bonjour
    mon chat est donc sous pro zinc mais je suis passé de 3ui à 2ui suite à des baisses de gucose trop importantes
    cependant en regardant le tableau, je vois que le 10.05.2018 les valeurs restent fortes!!!
    que faire? avec les doses: 2 ou 2.5 ou 2.75 ou 3?
    je suis un peu perdue et déboussolée...
    comment dois-je faire avec pro zinc?
    pouvez vous me donner des conseils en regardant son tableau de suivie.
    le changement d'insuline s'est faite le 25.04.2018 le soir

    merci beaucoup de vos conseils
     
  2. Kris & Teasel

    Kris & Teasel Well-Known Member

    Joined:
    Aug 17, 2016
    Salut Christine,

    Vous n'avez pas encore beaucoup de données ProZinc mais il semble que 3 unités soit un peu trop élevé pour Caillou. Je vous vois augmenté à 2,5 unités aujourd'hui. C'est bon. Gardez cette dose demain et collectez les numéros de test, en particulier près du milieu entre les injections du matin et du soir.
    _________________________________________________________________________________________________

    Hi Christine,

    You don't have a lot of ProZinc data yet but it seems 3 units is a little too high for Caillou. I see you increased to 2.5 units today. That's good. Keep that dose tomorrow and collect test numbers, especially near the middle between morning and evening injections.
     
  3. christine & caillou

    christine & caillou New Member

    Joined:
    May 10, 2018
  4. Steph & Quintus & L & O

    Steph & Quintus & L & O Well-Known Member

    Joined:
    Dec 9, 2017
    Comme je t'ai dit, je ne suis pas très familière avec ProZinc, ce qui me fait hésiter d'autant plus dans mon interprétation de son tableau. Le PMPS noir hier soir et la série rouge pourrait bien indiquer un rebond. Ce sera intéressant de voir si tu peux faire une courbe dimanche. Aujourd'hui, si tu rentres avant l'heure d'injection, essaie de prendre un +10 ou un +11, ça n'en a peut-être pas l'air mais ça peut être une valeur utile.

    J'espère que Caillou va redescendre aujourd'hui!


    -------------- EN translation

    As I told you, I'm not very familiar with ProZinc, which makes me hesitate even more in my interpretation of his SS. The black PMPS last night and the red series may well indicate a bounce. It will be interesting to see if you can make a curve Sunday. Today, if you come back before the injection time, try to take a +10 or a +11, it may not look like it but it can be a useful value.

    I'm hoping that Caillou will come down today!
     
  5. Kris & Teasel

    Kris & Teasel Well-Known Member

    Joined:
    Aug 17, 2016
    Il est difficile de savoir avec certitude, mais cela pourrait être rebondissant. Certains rebonds durent plusieurs cycles. Je laisserais la dose à 2,5 unités et ferais une courbe demain.
    _________________________________________________________________________________________________

    It's difficult to know with certainty but this could be bouncing. Some bounces last many cycles. I would leave the dose at 2.5 units and do a curve tomorrow.
     
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page