? 02/16 Dagobah Amps69 +1:45

Discussion in 'Lantus / Levemir / Biosimilars' started by Marie Dagobah&Nikita, Feb 16, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marie Dagobah&Nikita

    Marie Dagobah&Nikita Member

    Joined:
    Jan 21, 2018
    Bonjour! Nous revoilà!
    Depuis son épopée nous avons repassé Dagobah à 0,75u de Lantus. Ce matin à AMPS elle était à 69, je ne sais pas si mon conjoint lui a fait l'injection. J'ai attendu +1 pour contrôler, elle est à 45.... Elle vient de manger un peu de poulet avec du miel.
    J'imagine qu'il faudra baisser à nouveau son dosage, mais j'ai quelques craintes: c'est lorsqu'elle était à 0,65ui qu'elle nous a fait son acidocétose... Dois-je en conclure qu'à 0,65 elle faisait un rebond? Faut-il la repasser à 0,5?
    Cette histoire est en train de me rendre dingue...

    Hello! We are back!
    Since his epic we have passed Dagobah to 0.75u of Lantus. This morning at AMPS she was 69, I do not know if my partner gave her the injection. I waited +1 to control, she is at 45 .... She just ate some chicken with honey.
    I imagine that it will lower its dosage again, but I have some fears: it was when she was 0.65 that she did her ketoacidosis ... Should I conclude that 0.65 she was rebounding? Should we go back to 0.5?
    This story is driving me crazy ...
     
  2. Marie Dagobah&Nikita

    Marie Dagobah&Nikita Member

    Joined:
    Jan 21, 2018
    He did the shot...
     
  3. MyTitan (GA)

    MyTitan (GA) Well-Known Member

    Joined:
    Jul 20, 2017
    Good morning, with the Lantus onboard her numbers will want to stay low so keep testing maybe even every 30 minutes. The high carbs you are giving will also influence the numbers for up to 2 hours after you give them. Just keep her safe, other more knowledgable folks will hopefully jump in and advise. Probably should not have shot on that low AMPS ? Good luck
     
  4. Nan & Amber (GA)

    Nan & Amber (GA) Well-Known Member

    Joined:
    Mar 19, 2016
    Bonjour!

    Quand était-ce 45? Veuillez tester à nouveau dans 30 minutes. Si elle a moins de 50 ans, nourrissez un peu plus de poulet et de miel. Avez-vous d'autres aliments avec des glucides élevés?

    EN:
    Good morning!

    When was that 45? Please test again in 30 minutes. If she is still below 50, feed a little more chicken and honey. Do you have any other food with high carbs?
     
    saltycat likes this.
  5. Nan & Amber (GA)

    Nan & Amber (GA) Well-Known Member

    Joined:
    Mar 19, 2016
    OK, juste regardé la feuille de calcul - ressemble à plus de petits nombres. Avec ce 35, vous devez absolument lui donner du miel pour la ramener.

    Comment se comporte-t-elle maintenant?

    EN:

    OK, just looked at the spreadsheet-- looks like more low numbers. With that 35, you definitely need to give her some honey to bring her back up.

    How is she behaving now?
     
    saltycat likes this.
  6. Nan & Amber (GA)

    Nan & Amber (GA) Well-Known Member

    Joined:
    Mar 19, 2016
    Ouf! 74! :woot: Beaucoup mieux!

    S'il vous plaît nous donner une mise à jour quand vous le pouvez. Je vais taguer @Sandy et Black Kitty et @ Meya14 pour des conseils sur la dose. Une chose qu'ils voudront savoir avant de donner un conseil: est-ce que Dagobah mange bien maintenant?

    Bon travail pour gérer ces petits nombres (encore!). :bighug:


    EN:

    Whew! 74! :woot: Much better!

    Please give us an update when you can. I'm going to tag Sandy and Black Kitty and Meya14 for advice on the dose. One thing that they will want to know before giving advice: is Dagobah eating well now?

    Good job handling those low numbers (again!). :bighug:
     
  7. Marie Dagobah&Nikita

    Marie Dagobah&Nikita Member

    Joined:
    Jan 21, 2018
    Pardon, je n'ai pas vu les messages tout de suite! Je lui ai donné quelques croquettes en plus du poulet et du miel. Elle mange avec appétit depuis mardi je dirai.
    Son comportement n'a rien d'inhabituel, elle est du genre à se poser de façon à pouvoir surveiller le bébé. elle observe mais bouge peu (c'est un chat très sérieux, elle n'a pas le temps de jouer ;-) )

    Sorry, I didn't see the messages ! I gave her some kibbles in addition to chicken and honey. She has been eating with appetite since Tuesday I will say.
    Her behavior is not unusual, she is the kind to sit in order to observe the baby. she observes but moves little (it's a very serious cat, she does not have time to play ;-))
     
  8. Nan & Amber (GA)

    Nan & Amber (GA) Well-Known Member

    Joined:
    Mar 19, 2016
  9. Nan & Amber (GA)

    Nan & Amber (GA) Well-Known Member

    Joined:
    Mar 19, 2016
    Très content d'entendre que Dagobah mange bien! Cela rend les choses beaucoup plus faciles.

    J'espère que tu peux te détendre un peu maintenant. Peut-être que Dagobah peut donner une leçon ;).

    EN:

    Very glad to hear that Dagobah is eating well! That makes things much easier.

    I hope you can relax a little now. Maybe Dagobah can give lessons ;).
     
  10. Marie Dagobah&Nikita

    Marie Dagobah&Nikita Member

    Joined:
    Jan 21, 2018
    Je pense plutôt qu'elle se détend pour nous deux ;-)

    I think rather that it relaxes for both of us ;-)
     
    Nan & Amber (GA) likes this.
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page