05/23 Plume AMPS 317 gave 1ui, fresh start after dose problems +1 345 , +4 294 , +6 301 PMPS 266

Discussion in 'Lantus / Levemir / Biosimilars' started by Lilli Plume and Plume, May 23, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lilli Plume and Plume

    Lilli Plume and Plume Member

    Joined:
    Apr 17, 2018
  2. Stacy & Asia

    Stacy & Asia Well-Known Member

    Joined:
    Oct 2, 2017
    Désolé de lire sur le mélange de la seringue, quel effrayant! :eek: Je suis content que cela se soit déroulé sans incident. Intéressé de voir comment ça se passe avec 1 unité. Il faudra un certain temps pour que le dépôt se remplisse et se stabilise, alors ne vous inquiétez pas si vous ne voyez pas de résultats immédiats, Lantus est très différent de Caninsulin. Je suis content que tu aies pu faire prescrire Lantus, je pense que tu trouves que ça marche tellement mieux! :)

    ———

    Sorry to read about the syringe mix up, how scary! I’m glad it was uneventful. Interested to see how it goes with 1 unit. It will take awhile for the depot to fill and stabalize, so don’t be alarmed if you don’t see immediate results, Lantus is much different from Caninsulin. I’m glad you were able to get Lantus prescribed, I think you find it works so much better!
     
  3. Lilli Plume and Plume

    Lilli Plume and Plume Member

    Joined:
    Apr 17, 2018
    Thank you Stacy for your participation!

    I am slowly recovering from this grave error!
    I have not yet seen my pharmacist but I also share with him this error.
    But fortunately, as Stephanie says, Plume had a beautiful night in green and blue!
    I am patient (!) and confident: I feel that Plume will find this blue and green in not too long with this Lantus ... and good syringes!

    Have a nice day at Stacy!

    FR :

    Merci Stacy pour votre participation !
    Je me remets tout doucement de cette grave erreur !
    Je n'ai pas encore revu mon pharmacien mais je partage aussi avec lui cette erreur.
    Mais heureusement , comme dit Stéphanie , Plume a passé une belle nuit dans le vert et le bleu !
    Je suis patiente (!) et confiante : je sens que Plume retrouvera ce bleu et ce vert dans pas trop longtemps avec ce Lantus ... et les bonnes seringues !

    Bonne journée à Stacy !
     
  4. Stacy & Asia

    Stacy & Asia Well-Known Member

    Joined:
    Oct 2, 2017
    Vous n'êtes certainement pas la première personne à avoir vécu une telle situation. Quand je suis arrivé, quelqu'un a donné à son chat 10 unités au lieu d'une unité! J'espère que le pharmacien comprend à quel point ces erreurs peuvent être dangereuses et corrige leurs informations sur quelles seringues vont avec quelle insuline pour que cela n'arrive pas au prochain chat.

    Plume a l'air bon jusqu'ici, les nombres de pré-injection descendent lentement. Après environ 6 cycles, vous devriez avoir une meilleure idée de ce que cette dose peut faire et ensuite revauler si elle doit être changée. :cat:

    ——

    You are certainly not the first person something like this has happened to. When I first joined, someone gave their cat 10 units instead of 1 unit! I hope the pharmacist understands how dangerous these mistakes can be and corrects their information on which syringes go with which insulin so it does not happen to the next cat.

    Plume is looking good so far, the pre-injection numbers are slowly coming down. After about 6 cycles, you should have a better idea what this dose can do and then revaulate if it needs to be changed.
     
    Lilli Plume and Plume likes this.
  5. Lilli Plume and Plume

    Lilli Plume and Plume Member

    Joined:
    Apr 17, 2018
    Thank You , Stacy ! :cat:

    Yes with my syringes 1 ml, I multiplied the dose by 10 me too!
    I only realized my mistake when I received the order of my good syringes recommended by Diabetes Feline!
     
    Last edited: May 24, 2018
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page