? 06/15 Plume loves green and blue

Discussion in 'Lantus / Levemir / Biosimilars' started by Lilli Plume and Plume, Jun 14, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lilli Plume and Plume

    Lilli Plume and Plume Member

    Joined:
    Apr 17, 2018
    http://www.felinediabetes.com/FDMB/...s-146-1-144-2-99-4-67-5-61-7-67-11-89.196941/

    Hello ! It's still Plume !;)

    After a blue-green day, she started a night cycle with a beautiful fall in the greens!
    Maybe neon green, finally?

    Question:
    That's 8 cycles that Plume is in the blues and greens without reaching the fluo greens.
    Do I have to wait for fluo greens to lower the dose?
    Or could I lower the dose if Plume has euglycemic values for a number of cycles? :bookworm:

    See you soon ! :)

    FR
    Bonjour ! C'est toujours Plume!

    Après un jour bleu-vert, Plume a commencé un cycle de nuit avec une belle chute dans les verts!
    Peut-être un vert fluo , enfin?
    Question :
    Cela fait 8 cycles que Plume est dans les bleus et les verts sans atteindre les verts fluo.
    Dois-je attendre les verts fluo pour réduire la dose?
    Ou pourrais-je diminuer la dose si Plume a des valeurs euglycémiques pendant un certain nombre de cycles?
    A bientôt !
     
    Last edited: Jun 14, 2018
  2. Wendy&Neko

    Wendy&Neko Senior Member Moderator

    Joined:
    Feb 28, 2012
    If you are following Tight Regulation for dosing, reductions for a recently diagnosed cat are earned if they go below 50 (human meter), or their numbers are almost all green, with the majority between 50 and 80. Plume is seeing too many higher blues. But is looking really good now. :D:cool:

    Google Translate:
    Si vous suivez la réglementation stricte pour le dosage, les réductions pour un chat récemment diagnostiqué sont gagnées si elles descendent au-dessous de 50 (mètre humain), ou leurs nombres sont presque tous verts, avec la majorité entre 50 et 80. Plume voit trop de bleus supérieurs . Mais a l'air vraiment bien maintenant.
     
  3. Wendy&Neko

    Wendy&Neko Senior Member Moderator

    Joined:
    Feb 28, 2012
    @Stephanie & Quintus The answer you were looking for is on today's post. They must be green for a week.

    Ils doivent être verts pendant une semaine.
     
  4. Lilli Plume and Plume

    Lilli Plume and Plume Member

    Joined:
    Apr 17, 2018

    Thank you very much for your advice. :)
    I still must be patient!
    Good luck to you!
     
  5. Lilli Plume and Plume

    Lilli Plume and Plume Member

    Joined:
    Apr 17, 2018
    Plume and green fluo: +3 and Amps !!!
     
  6. Gill & George

    Gill & George Well-Known Member

    Joined:
    Oct 27, 2015
    Congratulations on Plume earning a reduction in dose.

    If I read your spread sheet correctly, This morning when you got 46, you fed, then waited 3 hours he was up to 62 and then you shot insulin?

    Even though he got to fluo Green again this morning it is very likely that this was the still effect of the depot of the larger 1.75 dose, it is not usually recommended to take reductions one after another. Taking reductions one after the other, usually results in the kitty failing to hold on to the new dose.

    Once the depot settles and catches up this usually sees the dose having to come back up in dose, usually past the point of when you are first earning those reductions.


    Félicitations à Plume pour avoir obtenu une réduction de dose.

    Si j'ai bien lu votre feuille de calcul, Ce matin, quand vous avez eu 46 ans, vous avez nourri, puis attendu 3 heures, il a eu jusqu'à 62 ans, puis vous avez tiré sur l'insuline?

    Même s'il est redevenu vert ce matin, il est très probable que c'était l'effet du dépôt de la plus grande dose de 1,75, il n'est généralement pas recommandé de prendre les réductions les unes après les autres. Prenant des réductions l'une après l'autre, entraîne généralement le chat ne parvient pas à conserver la nouvelle dose.

    Une fois que le dépôt s'installe et rattrape, la dose doit habituellement revenir en dose, généralement au-delà du moment où vous obtenez ces réductions pour la première fois.
     
    Lilli Plume and Plume likes this.
  7. Lilli Plume and Plume

    Lilli Plume and Plume Member

    Joined:
    Apr 17, 2018
    Hello Gill and thank you for being close to me!:bighug:

    Yes, I was very surprised by the AMPS at 9:30 am!
    I was scared, I retested immediately to check but I did not think, I fed Plume quickly sweet pie.
    A quarter of an hour later I tested: 62 But I was still afraid to inject
    Finally, I injected: 1.75 - 0.25 = 1.5 to 10h 45

    Rates go back well.
    The problem is now. 1.50 Ui or 1.25 Ui tonight?
    You thinking of 1.50 Ui?
    Stephanie & Quintus, I do not know yet.
    Me, I also think 1.5 but I'm beginner so ... I do what I'm advised!

    See you very soon and thank you again Gill!:)
    I will come back soon to make a new post!


    French

    Bonjour Gill et merci d'être pas loin de moi !

    Oui, j'ai été très surprise de l'AMPS à 09h30 !
    J'ai eu peur, j'ai retesté immediatement pour vérifier mais je n'ai pas réfléchi , j'ai nourri Plume rapidement de pâtée sucrée.
    Un quart d'heure après j'ai testé : 62 . Mais j'avais toujours peur d'injecter !
    Finalement , j'ai injecté : 1.75 - 0.25 =1.5 à 10h 45

    Les taux remontent bien .
    Le problème est maintenant . 1.50 Ui ou 1.25 Ui ce soir ?
    Vous pensez à 1.50 Ui ?
    Stéphanie & Quintus , je ne sais pas encore .
    Moi , je pense aussi à 1.5 mais suis débutante alors ... je fais ce que l'on me conseille !
    A très bientôt et merci encore à vous Gill !
    Je reviendrai vite faire un nouveau post !
     
  8. Steph & Quintus & L & O

    Steph & Quintus & L & O Well-Known Member

    Joined:
    Dec 9, 2017
    @Lilli Plume and Plume le vert fluo post-injection de ce matin, il ne "compte" pas, étant la continuation de ton vert fluo AMPS. Enfin c'est comme ça que je présenterais les choses. Si tu n'avais pas injecté ce matin, tu aurais simplement injecté 1.5 ce soir, et voilà.

    Tu as injecté ce matin avec la nouvelle dose, sur une valeur bien basse, donc c'est normal que ce cycle soit encore bien bas. Il ne nous dit rien du comportement de la dose 1.5, c'est juste la suite des effets de 1.75.

    Donc ce soir a priori tu injectes 1.5, 12h après l'injection de ce matin (moins un quart d'heure si tu veux commencer à revenir à ton heure habituelle, gentiment).

    EN translation:

    @Lilli Plume and Plume this post-injection fluo green this morning, it does not "count", being the continuation of your fluo green AMPS. Well that's how I would present things. If you had not injected this morning, you would have just injected 1.5 tonight, and that's it.

    You have injected this morning with the new dose, on a very low value, so it is normal that this cycle is still very low. It tells us nothing about the behavior of the 1.5 dose, it's just following the effects of 1.75.

    So tonight a priori you inject 1.5, 12h after the injection this morning (less a quarter of an hour if you want to start returning to your usual time, nicely).
     
  9. Lilli Plume and Plume

    Lilli Plume and Plume Member

    Joined:
    Apr 17, 2018
    @Stephanie & Quintus

    Merci Stephanie !
    J'injecterai 1.5 si aucune baisse spectaculaire avant le pmps .
    Oui, je comprends que le fluo de ce matin était dans la continuité de la "dose" d'hier ! Je note aussi que je peux avancer l'heure d'injection d'un quart d'heure dès ce soir !
    Merci pour tes conseils avisés !
    Bonne soirée .
    Lilli Plume

    Thanks Stephanie!
    I will inject 1.5 if no dramatic drop before the pmps.
    Yes, I understand that the fluo this morning was in the continuity of the "dose" of yesterday! I also note that I can advance the injection time of a quarter of an hour starting tonight!
    Thank you for your wise advice!
    Good night .
    Lilli Plume
     
    Last edited: Jun 16, 2018
    Gill & George likes this.
  10. Gill & George

    Gill & George Well-Known Member

    Joined:
    Oct 27, 2015
    Good job shooting 1.50u.


    His blood glucose still seems to be dropping, tonight. Maybe give him a Low carbohydrate snack to try to get his blood glucose to stay level.


    Bon travail de tir 1.50u.


    Sa glycémie semble encore baisser, ce soir. Peut-être lui donner une collation faible en hydrates de carbone pour essayer d'obtenir son taux de glucose sanguin pour rester à niveau.








    Community
     
    Lilli Plume and Plume likes this.
  11. Lilli Plume and Plume

    Lilli Plume and Plume Member

    Joined:
    Apr 17, 2018
    @Gill & George

    Thank you Gill !
    You advise me a snack to keep sweet green levels with a little carbohydrate.
    Keeping green rates sweet is important to you after the two hectic cycles of Plume of 16/06 (night and day). To calm the game ?
    That's your idea?
    If this is your idea, I will retain this advice for this particular case!

    Thanks to you, Gill!
    It's always a pleasure to read you !:)



    FR:

    Merci Gill !
    Vous me conseillez une collation ou snack pour conserver des taux verts doux avec une pâtée peu glucidique . Pour calmer le jeu ?
    Garder des taux verts doux , c'est important pour vous après les deux cycles mouvementés du 16 /06 (nuit et jour) .
    C'est cela votre idée ?
    Si c'est votre idée, je retiendrai ce conseil pour ce cas particulier !

    Merci à vous, Gill !
    C'est toujours un plaisir de vous lire !
     
  12. Gill & George

    Gill & George Well-Known Member

    Joined:
    Oct 27, 2015
    Bonjour Lilli et Plume
    Oui pour le aidé le surf.:D.
    Joli cycle la nuit dernière J'aime la couleur de la feuille de calcul de Plume.
    De Ríen c'est mon plasir.


    Yes to help him surf:D
    Pretty cycle last night, I love the colour of Plume's spread sheet.
    You are welcome, it is my pleasure.
     
    Lilli Plume and Plume likes this.
  13. Lilli Plume and Plume

    Lilli Plume and Plume Member

    Joined:
    Apr 17, 2018
    @Gill & George

    Thank you for your comments and encouragement! :)
    I really need to come to you now and show what I do and what I get!
    @Stephanie & Quintus advises us and pushes us to come here: she is right and we thank her too!

    See you soon ! :bighug:


    French :
    Merci pour vos remarques et vos encouragements !
    J'ai vraiment besoin de venir vers vous maintenant et montrer ce que je fais et ce que j'obtiens !
    @Stephanie & Quintus nous conseille et nous pousse à venir jusqu'ici : elle a raison et on la remercie aussi !

    A très bientôt !
     
    Gill & George likes this.
Thread Status:
Not open for further replies.

Share This Page